Czy wykorzystywać katalogi stron na etapie promocji witryny?
Niezmiernie dużo ludzi zastanawia się nad tym, w jaki sposób winny promować swoją witrynę internetową. W przeszłości ogromną popularnością weseliły się przede wszystkim rozwiązania tj. katalog stron www, z których zdecydowana większość była bezpłatna. Z koniecznością wydania paru złotych wiązała się możliwość dodania strony do najlepszych katalogów, jakie z reguły charakteryzowały się wysokim współczynnikiem Page Rank. Wszystko ze względu na fakt, iż ilość linków przychodzących miała bezpośredni wpływ na pozycję witryny w wynikach wyszukiwania. Na przestrzeni lat pozycjonowanie stron internetowych stało się zdecydowanie niezwyklej skomplikowanym zadaniem, a w związku z tym katalogi stron weseliły się nieco niższym zainteresowaniem. Prosto domyślić się, iż darmowy katalog stron to idealny sposób na rozpoczęcie promocji serwisu WWW niezależnie od jego tematyki.
Pożądane byłoby zwrócić uwagę na to, aby jakość katalogu odpowiadała potrzebom właściciela strony internetowej, albowiem w przeciwnym wypadku link prowadzący do jego witryny mógłby zostać kiepsko zakwalifikowany poprzez sławne wyszukiwarki internetowe. W Polsce funkcjonuje ponad 8000 katalogów stron, jakie dzielą się na darmowe i płatne. Wyższą popularnością cieszą się bezpłatne katalogi, choć niektóre wymagające opłaty katalogi były w stanie na przestrzeni lat wypracować sobie rewelacyjną renomę na lokalnym rynku. Znaczące jest to, aby dodając stronę do katalogu odpowiednio sprecyzować jej tytuł, opis, a zarówno dopasować słowa kluczowe i niezbędne kategorie. Najlepiej unikać zarówno hurtowego dodawania witryny do katalogów, albowiem roboty wyszukiwarek mogą się w tym dosyć szybko zorientować. Nagły przyrost liczby linków prowadzących do strony może zostać potraktowany jako nienaturalny, a w związku z tym serwis internetowy może całkowicie zniknąć z wyników wyszukiwania na bliżej nieokreślony okres czasu. Każdy katalog stron internetowych to interesująca alternatywa dla powszechnie funkcjonujących w Internecie systemów wymiany linków.